Компетентнісна спрямованість нових навчальних програм для початкової школи
Ось уже другий навчальний рік є особливим, адже початкова ланка розпочала роботу за новим державним стандартом, новими програмами і новими підручниками. З нашого погляду, на серпневих нарадах, методичних конференціях доцільно обговорити ці зміни в контексті всебічного розгляду можливостей реалізації компетентнісного підходу, який домінує у модернізації змістового і методичного забезпечення навчання.
Державний стандарт загальної середньої освіти – звід норм і положень, що визначають державні вимоги до освіченості учнів і випускників шкіл на рівні початкової, базової та повної загальної середньої освіти і гарантії держави щодо здобуття, галузі та розподіл годин між ними за роками навчання; визначає граничне допустиме тижневе навантаження учня для кожного класу; встановлює кількість навчальних годин, фінансованих з бюджету. Інваріантна складова змісту є спільною для всіх загальноосвітніх закладів України і визначає її загальнодержавний компонент. Варіативну складову формує навчальний заклад з урахуванням інтересів, здібностей, життєвих планів учнів, вона є суттєвим засобом забезпечення повноцінного розвитку особистості кожного школяра.