Тема. Складені задачі. Знаходження частини від числа. Мета. Закріпити вміння учнів розв’язувати складені задачі, виробляти навички самостійної роботи, викликати бажання брати участь у суспільно корисній праці, розвивати увагу, пам'ять, мислення, виховувати сумлінне бажання вчитися. Обладнання: гра «лабіринт», дидактичний матеріал з математики, кольорова крейда, запис музики для фізкультхвилинки, магнітофон МР 3. Хід уроку І. Організація класу
1. Мотивація навчальної діяльності. Психологічний настрій От і все, дзвенить дзвінок. В гості йде до нас урок. Я хочу урок розпочати І від душі всім побажати: «12» балів заробляти, З бажанням вчитись і все знати.
2. Корекція знань учнів, перевірка домашнього завдання а) знайти 1/3 від числа 27 1/5 від числа 100 2/5 від числа 50 1/7 від числа 49 1/ від числа 720 1/5 від числа 90 б) ¼ шляху становить 24км. Чому дорівнює весь шлях?
ІІ. Розумова гімнастика - Скільки кінців у 5 палок? А у 5 з половиною палок? - Чотири хлопчики вирушили з міста в село, а назустріч їм – троє дівчаток. Скільки дітей йшло з міста в село? - Троє коней за годину пробігли 15км. Скільки км пробіг кожен кінь? - Ширина лінолеуму 2м.Скільки метрів лінолеуму потрібно , щоб вистелити підлогу довжиною 5м, а шириною 2м?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку - Пригадайте, що ми робимо на уроках математики? (Елемент «Мозкового штурму»). - Міркуємо…..(Швидко) - Відповідаємо….(Правильно) - Лічимо……(Точно) - Пишемо….(Гарно) - Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати задачі.
ІV. Актуалізація опорних знань
1. Задачі на знаходження частини від числа - Подивіться, діти, на таблицю, тут записана кількість курей, які ви вирощуєте вдома. Задача №1.У Юлії – 18 курей, а у Іванни - 2/3 цієї кількості. - Поставте запитання і розв’яжіть задачу. (Скільки всього курей доглядають діти? На скільки більше курей в одної дівчинки, ніж у другої?) - Розв’язати самостійно: - Як же знаходити частину від числа? - Відшукайте 3/4 від120; 7/8 від 640; 4/7 від 210; 3/5 від250, 6/9 від 81.
2. Робота з підручником. Задача 871 В – 1. Скласти вираз до задачі. (450-(450 : 5)) : 3= 120м
В – 2. Розв’яжи задачу за планом: а) Скільки метрів тканини продали за І день? 450: 5 = 90 в) Скільки метрів тканини залишилося? 450 – 90 = 360 г) Скільки метрів тканини продали за ІІ день? 360 : 3 = 120м.
V. Поетапна робота Ось ми і підготувались до розв’язання задач про суспільно корисну працю.
1 етап В – 1. Розв’яжи задачу. Оленка зібрала першого разу 20 кг макулатури, а другого разу 4/5 цієї кількості. Скільки зошитів вийде із цієї макулатури, якщо з 1кг виготовляють 20 штук зошитів? 1).20: 5 Х4 = 16 (з); 2)20+16 = 36; 3).36 х 20 = 720 (з).
В – 2. Склади задачу за коротким записом і розв’яжи. Сашко – 8кг Денис – ?, 2/4 цієї кількості Скільки зошитів вийде з цієї макулатури, коли з 1кг виготовляють 20 зошитів? 1). 8 :4 х2 = 4 (з); 2). 8 + 4 = 12 (з). 3). 12 х 20 = 240 (з).
В - 3. Учні працюють разом з учителем Вони складають задачу даного виду і розв’язують її. Перевірка. Слухають всі.
2 етап. В – 1. Зміни умову так, щоб перша дія була віднімання.
В – 2. Задача. Першого разу Оля зібрала 24кг макулатури. Другого разу – 2/6 цієї кількості. Скільки зошитів виготовлять із цієї макулатури,я якщо з 1кг виготовляють 20штук зошитів?
В – 3. Склади задачу за коротким записом і розв’яжи: І – 12 кг ІІ - ? ¾ цієї кількості } ? Якщо з 1кг – 20 зошитів. 1). … : … = 2). …+… = 3). … Х 20= Перевірка всіх варіантів. Слухають всі.
VІ. Фізкультхвилинка. (Під музичний супровід).
VІІ. Закріплення набутих знань Робота з підручником: № 872. Аналіз умови задачі: відшукування складності, відмінності цієї задачі від попередніх. З учнями повторюється, як знайти площу ділянки прямокутної форми S= a х в S=30 х 20 =600кв.м – А далі аналогічне знаходження дробу від числа і решти. Повторення запитань, дій і самостійне розв’язання задачі. Хто розв’яже - показує номер правильної відповіді.
VІІІ. Додаткове завдання. Гра «Зайди в лабіринт» Виконуючи дію додавання, пройти через 5 воріт, набравши число 100. Оцінюється виконання завдань.
IX. Підсумок уроку. - Що повторили на уроці? (Повторили розв’язання задач, куди входять прості, знаходження дробу від числа, збільшення і зменшення числа в кілька разів, знаходження суми двох доданків. Вчилися самостійно працювати). - Про що нове дізналися? (Що з кожного кг макулатури виготовляють 20 зошитів). (Оцінюю дітей, називаю, хто працював найкраще).
X. Домашнє завдання: №874, №875.
Підготувала: Н. Л. Немченко - вчитель початкових класів
|