Тема. Усна нумерація в межах 20. Утворення числа 18. Розв’язування задач на збільшення на кілька одиниць. Мета. Ознайомити учнів з утворенням числа 18 ; закріпити вміння учнів розв’язувати задачі на збільшення на кілька одиниць, рахувати в межах 20; формувати швидкі обчислювальні навички; розвивати увагу, вміння аналізувати; виховувати бережне відношення до природи. Обладнання:демонстраційний матеріал, планшети, мікрофон, іграшки, таблиці. (Диференціація навчальної роботи на етапі сприймання нового матеріалу Хід уроку І. Організація класу до роботи. (Створення ігрової ситуації). - Діти, уважно послухайте загадку і відгадайте її Червонясту шубку має, По гілках вона стрибає. Хоч мала вона на зріст , Та великий має хвіст, Хто це? Спробуй відгадати. (Білка).
- Ви правильно відгадали , а ось і сама білочка завітала до вас на урок (виставляю іграшкову білочку) ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні вона приготувала для вас багато цікавих завдань, які ви повинні виконати на уроці. Познайомить вас з новими числами. Білочка спостерігатиме, як ви працюєте. А хто на уроці буде гарно працювати, того білочка пригощатиме горішками і шишками. 1 .Усний рахунок і лічба. Гра « Влучи у ціль». ( Прикріплюю до дошки таблицю, на якій записано вирази у вигляді горішків, в яких пропущено числа) . - Білочка пропонує вам допомогти їй зібрати горішки. 10-2 8-4 5-3 2-2 10+4 10+1 9-2 6+4 Гра "Знайди закономірність" 2 , 4 , * , 8 , *, *, 14, *, * , 20. 3, 6,* , *, 15, 18. Гра «Яке число я задумав» -Я задумав число, додав до нього 2 і отримав 7; -Я задумав число, відняв від нього 5 і отримав 5; -Я задумав число, додав до нього 8 і отримав 10; -Я задумав число, відняв від нього 4 і отримав 6. 2. Робота в зошитах. Хвилинка каліграфії. (Діти записують у рядочку цифри від 1 до 10) ІІ . Пояснення нового матеріалу. 1. - Діти, білочка принесла до нашого класу в’язочку гілочок. Давайте порахуємо гілочки (діти рахують). -10 гілочок. А разом це буде ? -1 десяток. -А ось іще гілочки. Порахуємо. -6. - Діти, якщо ми поєднаємо 1 десяток гілочок і 6 окремих гілочок, то ми отримаємо нове число – 16. Записую на дошці (10+6). Промовляю: шість і десять – 16. Аналогічно проводжу пояснення утворення числа 17, 18. 2. Лічба предметів. Робота з підручником. 3. Розв’язання прикладів. (Читаю вірш). Білочка-умілочка - Добра господиня. В неї є горішки, шишок повна скриня. Ось метнулась білочка, заховалась в скриньці, Це вона готує, нам усім гостинці.
Діти,а зараз білочка хоче пригостити вас горішками. Але горішки незвичайні, а з прикладами. (Роздаю горішки від білочки, на зворотній стороні яких записані приклади). В- 1 (Червоний колір) В- 2 (Жовтий) В - 3 (Зелений) 6-4+8= 7-5+6= 7-5= 6-5+7= 7-6+5= 8-4= 3+5-4= 4+4-4= 6+2= 1+6-4= 6+1-4= 9+1=
4. Фізкультхвилинка -Білочка дуже рада за вас. Давайте трішки відпочинемо. Лапки в боки, вгору вушка , скачуть білочки – подружки. Раз, два, три, чотири, п’ять, по гілках вони летять. Кожен ранок на галяві , спритно роблять різні вправи.. Раз, два, три, чотири, п’ять, люблять білочки стрибать. 5. Робота над задачами І етап Білочка зранку знайшла 6 горіхів, а в обідню пору - на 3 горіхи більше. Скільки горіхів у білочки? Колективна робота. Після колективного аналізу задачі учні, які можуть самостійно записати задачу , записують її. З іншими проводиться робота над задачею даного виду. ІІ етап В – 1. Самостійно розв’язати задачу. З І ялини білка зірвала 10 шишок, а з другої – на 8 більше. Скільки шишок у білки? Додаткове завдання. В даній задачі змінити кількість шишок і розв’язати її. В – 2. Скласти задачу за скороченим записом і розв’язати. Грибів – 8 Шишок - ?, на 2 більше. Скільки знайшла шишок? (В -2 , це діти , в яких переважає зоровий і моторний вид пам’яті. Вони малюють або схематично зображають горішки і шишки). За допомогою малюнка розв’язують задачу. ІІІ етап В – 1. Сформулюй запитання і розв’яжи задачу. На сніданок білочка з’їла 3 горішки, а в обід – на 2 більше. Скільки…. В – 2. Намалюй горішки , які з’їла білочка і розв’яжи задачу. (Перевірка завдання) ІІІ. Підсумок уроку. Білочка нагороджує кращих учнів.
Підготувала: Н. Л. Немченко - вчитель початкових класів
|