22 березня 2013 року у Міністерстві освіти і науки України пройшов круглий стіл «Заохочення і покарання в сучасній українській школі», у якому крім учителів, психологів, класних керівників, членів учнівського «Бюро захисту прав особистості» брали участь директор Міжнародної французької школи (Тіфен Анрі) та представники Міжнародної школи «Меридіан» (Гьокхан Демір і Саваш Кючюк).
Уже традиційно круглі столи під головуванням заступника Міністра освіти і науки Бориса Жебровського розпочинаються із діалогу з учнями, які й цього разу виступали головними експертами у питанні: карають чи не карають у сучасній українській школі.
Під час засідання йшлося про те, що заохочення і покарання є двома сторонами однієї проблеми – необхідності дотримання дисципліни і виконання певних правил у школі. Організатори круглого столу ознайомили присутніх із досвідом Сполучених Штатів Америки, Великобританії, Японії, Республіки Корея, Російської Федерації, Республіки Білорусь щодо питання системи заохочень і покарань.
Ця зустріч є лише початком цілеспрямованої роботи з учителями-практиками, керівниками навчальних закладів, психологами, які мають для себе визначити межі допустимого покарання і необхідність запобіжного заохочення.
«Навчають не підручники і програми, а особистість учителя», – нагадав присутнім відому фразу Василя Сухомлинського заступник Міністра. За його словами, вчителі і розрізняються тим, яку вони обирають для себе систему заохочення і покарання.
«Ми маємо переглянути всю нашу нормативну базу, існуючі положення, методичні рекомендації. Якщо необхідно ініціювати внесення змін у законодавство, щоб прописати особливості системи заохочення-покарання і допомогти у цьому розібратися тим, хто кожного дня заходить до учнів у клас», – завершив круглий стіл Борис Жебровський.
|