Фізичні покарання – чи є в них сенс? Вчені з усього світу віднайшли докази того, що фізичні покарання під час виховного процесу є абсолютно безглуздими. Через фізичний вплив поведінка дітей тільки погіршується, а відносини між рідними людьми псуються нанівець. Згідно висновків, зроблених, завдяки новим дослідженням, фізичні покарання загальмовують емоційний розвиток та здатність дитини розумово розвиватися. Адже поведінка дитини моделюється відповідно до обставин та оточення. Тобто фізичні покарання ведуть до того, що згодом дитина починає вести себе неадекватно, і її поведінка стає ще гіршою, і це народжує нові теми для скандалів та сварок. Натомість психологи радять використовувати методи, які не передбачають у вихованні застосування фізичного впливу. Наприклад, тимчасове позбавлення певних суспільних благ, як то перегляду телевізора, ігор за комп’ютером тощо. До таких висновків дійшли вчені університетів Макгіла і Торонто у Канаді. Стаття з результатами їх дослідів опублікована у журналі Social Development. Як вважають вчені, регулярні тілесні покарання, що застосовуються до дитини, виховують у ній непокору, лють і ведуть до більш грубих порушень дисципліни. Звісно певний проміжок часу дитина, яка отримала фізичне покарання, і буде виконувати настанови батьків, щоб не отримати нову порцію стусанів, проте з часом агресія накопичується і передбачити наслідки її концентрованого прояву доволі складно. Більше того, незрозумілість причин отримання стусанів, не призведе до потрібних наслідків тому що дитина не зрозуміє причину виникнення проблеми. Для виявлення проблематики вчені відправилися до Західної Африки, оскільки в Північній Америці тілесні покарання вже давно заборонені. Вони віднайшли дві приватні африканські школи, в одній з яких у правилах було закріплено можливість застосування фізичних покарань за порушення дитиною розпорядку (наприклад покаранням піддавалися забування речей на парті або прогулювання занять), проте в іншій фізичний вплив не застосовувався, а покаранням було попередження або ізоляція при грубих порушеннях. Усі діти були рівними і походили з одного соціального середовища. Їх батьки дотримувалися системи фізичних покарань. Проте виявилося, що учні тієї школи де дітей не били були більш дисципліновані і виховані, в них відмічався більш високий рівень інтелектуального розвитку.
Джерело: cikave.org.ua
|