УРОК 7 (Лапюк В.В., вчитель початкових класів) Тема. Усі вони різні. Мета. Розширити знання учнів про тварин; про те яке значення мають тварини для життя людей. Вчити учнів бачити й відчувати красу природи; самостійно працювати з текстом; аналізувати вчинки, характери людей. Збагачувати словниковий запас учнів. Пробуджувати в дітей інтерес до читання книг. Формувати читацькі вміння повноцінно сприймати художні і науково – пізнавальні тексти; спостережливість, увагу, пам’ять, уяву. Виховувати гуманне ставлення до тварин. Обладнання: Галас А.В., Фінько Г.М., Кондратенко Л.П. «Золоті перлинки» 4клас (хрестоматія для позакласного та позашкільного читання), тематична виставка книг, ілюстрацій.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Холодно зараз в лісах і лугах, Холодно зайчикам, лискам, птахам. Затишно, тепло в класі у нас. Доброго дня вам, вітаю я вас. ІІ. Актуалізація опорних знань. 1. Слухання мелодії «Звуки лісу». Вправа «Павутинка». - Які картини природи ви намалювали в своїй уяві, слухаючи цю музику? Кого побачили у своїй уяві? Кого почули, слухаючи запис? Давайте ми з вами сплетемо «Павутинку» із назв тих тварин та птахів, яких ви уявили. 2. Слово вчителя. - Ще зовсім недавно ми бродили з вами в осінньому лісі. Під ногами шурхотіло опале листя. А сьогодні – під теплою ковдрою сплять дерева і трави. Що це за пора року? Стало біло навкруги, Я розтрушую сніги, Наганяю холоди, Воду сковую в льоди; В дружбі я з дітьми всіма Здогадались? Я…(Зима). Так, це зима. Величава красуня, горда, замріяна. Така засніжена й тиха. Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить нашу уяву. Почуття переповнюють наше серце. Зимовий ліс – немов чарівна казка. А кого ми, діти, зможемо зустріти в лісі взимку? (Тварин). А як їм живеться взимку? 3. Відгадайте загадки: Сіренький, моторний
На соняшник сів,
Надзьобався добре
Й далі полетів.
(Горобчик).
Маленьке, сіреньке,
тонкий хвостик має,
В сплячку не впадає,
А на білому сніжку,
Свої сліди залишає?
(Миша).
Який це звір про себе так не дбає,
Що у землі з-під снігу їжу добуває?
(Дикі свині).
Прийшла кума із довгим віником
На бесіди із нашим півником
Схопила півня на обід
Тай замела мітлою слід.
(Лисиця).
- Про кого ці загадки? (Про тварин). ІІІ. Повідомлення теми уроку. - Сьогодні у нас урок позакласного читання. Ми починаємо вивчати новий розділ «Усі вони різні». На уроці йтиметься про тварин, про їх значення у довкіллі. ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів. 1. Тварини в природі. - Майже всюди : на суші, в океані, і навіть у вічних снігах водяться птахи, змії, ящірки, комахи. Всі вони належать до тваринного світу. Учні розглядають малюнки із зображенням тварин. 2. Гра «Що ти знаєш про тварин?» - На дошці прикріпленні малюнки із зображенням тварин: тюлені, гепард, сніговий барс, пітони, бурий ведмідь, мавпочки, білий ведмідь. - Учні називають тварин і розповідають про них усе, що їм відомо з твору В. Танасійчук «Усі вони різні». V. Обговорення прочитаних творів. 1. Робота в групах. - Опрацювання творів, короткий переказ їх змісту. І група: «Федя». В.Танасійчук(с. 93-94) ІІ група: «Горобець-моряк». В.Бичко(с.94-96) ІІІ група: «Заєць-русак», «Бурий ведмідь» (з енциклопедії), (с.97-99) ІV група: «Як літає павучок.» Ю.Дмитрій (с.100-101) - Що спільного у всіх цих творах? - Чого вчать нас ці твори? VІ. Фізкультхвилинка. VІІ. Хвилини поезії. 1. Читання вірша «Медове літо» П. Перебийніс (ст.96-97) - Читання мовчки. - Читання вголос парами. - Вибіркове читання. VІІІ. Закріплення набутих знань. 1. Гра «Хто зайвий?» - Білка, заєць, вовк, тюлень. - Снігурі, дятли, лелеки, горобці. - Сорока, ластівка, ворона, щиглик. 2. Закінчити речення. • Тварини живуть… . • Як і всі живі організми, тварини… . • Допомогти тваринам взимку зможуть… . 3. Розгляд дитячих малюнків з елементами вибіркового читання. - На виставці, діти, ваші малюнки. За ними ми спробуємо визначити твір, проілюстрований вами. Хто автор цього малюнка? До якого твору, на вашу думку, зробив малюнок ваш товариш? - Прочитай з цього твору уривок, щоб ми переконалися у правильності відповіді. ІХ. Підсумок уроку. - Ось і закінчується наш урок. Що ж нового дізнались ви з нього? Чим сподобався вам урок? Чи важко було вам працювати? Які ваші пропозиції до наступних уроків позакласного читання? - Розгадай кросворд. Пошукай відповіді у творах.
Т В А Р И Н И
1. Морський ссавець. 2. У нього 4 пари ніг. 3. Дуже полохливий звір. 4. Його тіло вкрите пір’ям. 5. У цього ссавця вершечки вух з китичками. 6. Найбільший плазун довжиною до 10 м. 7. Працьовиті комахи. Х. Домашнє завдання. Підготуватися до наступного уроку позакласного читання на тему «Давня і сучасна байка».
|