Змагання «Козацькі розваги» Тема. Козацькому роду нема переводу Мета. Познайомити дітей з історією козацтва, їх розвагами, виховувати почуття патріотизму, розвивати наполегливість, силу волі.
Змагання відбуваються у спортивній залі, прикрашеному кульками, різнокольоровими стрічками, плакатами з прислів’ями про козаків та козацьку славу. На початку звучать козацькі марші.
Хід змагання
Дівчинка. Українка я маленька, Україна моя ненька, В неї щира я дитина, Добра, люба та єдина.
Вірна я дочка народу, Бо козацького я роду. Щиро я свій край кохаю, Краю кращого не знаю.
Так я завжди буду жити, Рідний край буду любити, Українцям помагати, Україна моя мати.
Хлопчик.
Українець я маленький.
Україна – край рідненький.
Вірний син я свого роду
Українського народу.
Все, що рідне, я кохаю,
Всім, хто рідний, помагаю,
Своє ціню, свого вчуся
І до рідного горнуся.
Знай і ти своє любити,
Все вивчати і цінити;
Знай, що найчесніше діло
Свого боронити сміло.
В руках у дітей хліб на рушнику
Дівчинка. Гостей дорогих ми вітаємо щиро, Стрічаємо з хлібом, любов’ю і миром!
Хлопчик. Любі гості, козачата, в нас козацьке свято. Добре, що прийшли до нас в цей чудовий зал.
Дівчинка. Хто такі козаки? Козаки – це вільні люди! Козаки – безстрашні люди! Козаки – борці за волю, За народу щасливу долю.
Хлопчик. Сяяли на сонці шаблі запорожців, Як вони на конях гнали ворогів. Козацькому роду нема переводу, Лине його слава з далечі віків.
Дівчинка. Наші козаченьки – славні запорожці, Вільними шаблями очищали світ. Козацькому роду нема переводу, Прапор малиновий кличе у похід.
Хлопчик. Квітне наша доля, наче маки в полі, І ранкове сонце виплива з дібров. Козацькому роду нема переводу, Козаки в колисках виростають знов.
Виходять козаки і всі разом співають пісню
Козак. Ми прийшли до вас на свято з запорізької землі І принесли вам в дарунок краю рідного пісні. Разом з вами веселитись, танцювати і співать, Україну й козаків з вами разом прославлять.
На сцені залишаються козаки
Ведучий. З незапам'ятних часів в Україні козаки славилися силою, спритністю, кмітливістю. Ось ми зараз і побачимо, а чи змогли б наші хлопці претендувати на право називатися козаками. Розпочинаємо наші змагання.
Хлопці під марш крокують по залу і шикуються у дві команди
У нас є дві команди. Перша команда має назву «Кобзарики», друга команда – «Дударики». Кожна команда підготувала своє вітання. Прошу журі оцінити його.
Капітан команди «Кобзарики» Ходім, хлопці, до криниці, Там нап'ємося водиці. А вода чудова, Чиста, зимна, здорова. Здоров'я повну пляшку набрали, Вистачить його для всієї команди.
Капітан команди «Дударики». Ой, заграйте, дударики, На дудках кленових, Бо приємно танцювати В кептариках нових. Ми прийшли сюди сьогодні, Щоб вести серйозний бій.
Ведучий. Отже, які оцінки виставило журі? А я оголошую наступний тур нашого змагання «З історії козацтва». Я задаю запитання . Хто раніше підніме руку, той і відповідає, а за правильну відповідь отримує 1бал (чи кульку). Перемагає команда, яка отримає більше балів.
1. Яких українських гетьманів ви знаєте? (Петро Конашевич-Сагайдачний, Дм. Вишневецький (Байда), Б. Хмельницький, Мазепа, Іван Полуботок) 2. Що було ознакою влади гетьмана? (Булава, бунчук) 3. Яку назву мали козацькі прапори? (Корогви). 4. Як називався один з видів боротьби на Україні? (Гопак). 5. Як називались човни у козаків? (Чайка). 6. Що таке курінь? (Хата, де жили козаки і ці ж козаки ).
Ведучий. Підведемо підсумки Наступний конкурс «Виведи з рівноваги» – це змагання у силі. Гравці обох команд стають один за одним обличчям до центру. Той, хто стоїть позаду, захоплює партнера за пояс, а перший обома руками чіпляється за руку козака-ведучого. Перемагає та команда, яка зможе перетягнути ведучого на свою сторону. (Проходить змагання) Перемогла команда...
Ведучий. Наступний наш конкурс. Кожна команда підготувала прислів'я і приказки. Одна команда починає говорити, а інша - закінчує. Кожна правильна відповідь – це 1 бал.
«Кобзарики». Багато снігу – (багато хлібу). Без труда – (нема плода). Більше діла – (менше слів). Гарна птиця пером, а (чоловік розумом). Дім без книги – день (без сонця).
«Дударики».
Що посієш, те (пожнеш).
Життя прожити – не (поле перейти).
Книга – твій друг, без неї (як без рук).
Хочеш їсти калачі, (не сиди на печі).
Маленька праця краща за (велике безділля).
Ведучий. Перемогла команда ... Конкурс «Бій півників» На підлозі коло діаметром 2 м. У коло стають по 1 учаснику з кожної команди. Діти стоять на одній нозі, іншу – тримають рукою. За сигналом суперники намагаються штовхнути один одного плечем. Гравець, який виштовхне свого суперника з кола, одержує очко.
Ведучий. Перемогла команда... Рівно в полудень з фортечної гармати лунав постріл. За цим сигналом ішли козаки обідати. А їли вони на обід тетерю (зварене пшоно), або варену рибу, мед, пиво, галушки,іноді баранину або дичину. І наш останній конкурс «Миска каші».Після вистрілу «гармати» команди починають їсти. Чия миска швидше стане порожньою, той і переміг.
Ведучий. Поки журі підводить підсумки змагань, послухаємо пісню ... Виходять всі учні класу і співають. Нагородження переможців змагання.
Козак - «Кобзарик» Про минуле пам’ятати – хочемо пообіцяти. З давніх-давен і донині – знати історію Вкраїни.
Козак - «Дударик» Пам’ятайте, як наші предки у бої ходили, Як за честь Вкраїни-неньки голови зложили.
Команди разом
Щоб козацькому роду,
Не було переводу,
Присягаємо на вірність Україні
Й народу!
Підготувала О. М. Гапоненко - вчитель початкових класів
|