День любителів математики Мета. Викликати інтерес до математики як навчального предмету. Розвивати кмітливість, швидкість мислення, правильність і точність обчислень, показати учням практичне застосування математичних знань у житті. Виховувати любов до точних наук, почуття колективізму. Радіохвилинка Ведучий. Любі, діти! Не вагайтесь,
В нашій залі всі збирайтесь.
Бо чекає тут якраз
Математика на вас.
Математика. Я – наука дуже точна.
Вчу дітей завжди охоче
І не тільки рахувати,
Додавати й віднімати.
Розвиваю я уміння,
Мисленню навчу, терпінню.
Мій секрет – скоріш порада,
Поділитися ним рада:
Щоб успішність вам підняти,
Треба добре працювати.
Самостійність виявляти,
Та ще й творчість проявляти.
І тоді, кінець кінцем,
Кожен буде молодцем.
Ведучий. Сьогодні, в День Математики, ми пропонуємо вам цікаво і з користю відпочити на перервах. На першій перерві запрошуємо першокласників на «Веселу лічбу». Кмітливих другокласників чекаємо на «Турнірі задач з логічним навантаженням» під час другої перерви. На третій перерві третьокласників чекає «Міні-олімпіада». Учнів четвертих класів запрошуємо взяти участь у брейн-рингу «Хвилина на роздуми». Після уроків запрошуємо на математичний ранок, який підготували другокласники. Приємного вам дня. Перша перерва Ведучий. Важко навіть уявити,
як могли б без них ми жити:
рахувати б не уміли,
без роботи всі б сиділи,
бо не знали б як узнати,
де чого і скільки брати,
і куди це все дівати…
Ось такі важливі братики
із країни Математики.
Ведуча. Хто зуміє без вагання
Розвязать такі питання:
Скільки ніг у карася?
Скільки крил у поросят?
Скільки лап у індика?
Скільки рук у їжака?
Ведучий. А тепер пропонуємо вам разом з веселими жителями країни Математики розгадати задачі-загадки. *** Якось бігло через ліс вісім кіз.
П’ять були з них білі-білі,
Ну, а інші – сірі-сірі.
Скільки бігло через ліс
Чорних кіз? (Нуль)
***
Олексій пішов до річки
І впіймав аж три плотвички.
Кошеня одну вхопило.
Скільки рибок залишилось? (Дві)
***
Киця Мурка на всі ніжки
Взула шовкові панчішки.
Та одну якось згубила.
Скільки їх ще залишилось? (Три)
***
Шість малят-дошкільнят
Стали струнко в один ряд.
Підійшов до них Панас.
Скільки зараз стало нас? (Сім)
***
Їжачок по лісу йшов,
На обід гриби знайшов:
Під березою – один,
Вісім – під дубочком.
Скільки всього в їжачка
В кошику грибочків? (Дев’ять)
***
В клас зайшов Мишко,
А за ним – Петько,
А за тим – Марина,
За нею – Ярина,
А за нею – Гнат.
Скільки всіх хлоп’ят? (Три)
***
На травичці біля хати
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
Троє чорних. Скільки всіх? (П’ять)
***
По дорозі їжак біг,
Ніс сім яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось
Скільки яблук залишилось? (Шість)
***
Ось до класу на урок
Залетіло шість сорок.
Дві пізніше прибуло.
Скільки всіх птахів було? (Вісім)
***
П’ять дерев в саду ростуть.
Три із них уже цвітуть.
А скільки ще не розцвіли?
Ну, як би ви відповіли. (Два)
Ведуча. Молодці! Бачимо, що ви вже дуже гарно навчилися рахувати і можете сміливо вирушати в мандри по країні Математики. Друга перерва Ведуча. Знають усі – без лічби не прожити,
Жодної справи не можна зробити.
Нема без лічби в розрахунках порядку.
Не зробить спортсмен без лічби фіззарядку.
Що ви завітали до нас - це вже вдача,
Тепер не страшить нас найважча задача.
Задачі-мудринки 1. На столі лежать три олівці різної довжини. Як забрати із середини найдовший олівець, не зачіпаючи його? (Переложити один із крайніх з однієї сторони на іншу). 2. Дві жінки йшли на поле і зустріли по дорозі ще п’ять жінок. Скільки всього жінок ішли в поле? (Дві). 3. На уроці фізкультури учні вишикувались в лінійку на відстані 1 метр один від одного. Вся лінійка розтягнулась на 25 метрів. Скільки було учнів? (26) 4. Груша дорожча за яблуко у два рази. Що дорожче: 8 яблук чи 4 груші? (Однакова ціна) 5. Два сина та два батька зїли три яйця. Скільки зїв кожен? (Одне, тому що це були дідусь, син і внук) 6. У дворі були кури і поросята. У них було разом 5 голів, 14 ніг. Скільки було курей і поросят окремо? (Двоє поросят і три курки) 7. Летіла зграя гусей: одна гуска попереду, а дві позаду; одна позаду, а дві попереду; одна між двома і три в ряд. Скільки було гусей? (3) 8. Три сестри учились у різних класах однієї школи: Тетянка, Катруся і Оленка. Тетянка старша за Катрусю, а Катруся старша за Оленку. Хто старший: Тетянка чи Оленка? (Тетянка) 9. Троє хлопчиків грали в шашки. Всього зіграли три партії. Скільки партій зіграв кожен? (Дві) 10. Маринка та Оля – сестри. Маринка сказала, що у неї двоє братів, Оля сказала, що у неї також двоє братів. Скільки дітей у сім'ї? (4) Ведучий. Тепер ми бачимо, що тут зібрались розумники та розумниці. Бажаємо вам надалі поповнювати свої математичні знання. Третя перерва В олімпіаді беруть участь кращі знавці математики серед третьокласників. Учасники виконують завдання усно, за принципом «хто швидше». Ведучий. Девіз олімпійців «Далі, швидше, вище». Сьогодні наші третьокласники цей девіз замінили на такий: «Точніше, швидше, правильніше». Побажаємо їм успіхів у міні-олімпіаді.
Завдання *** У непрозорому мішку лежать 5 білих і 12 чорних куль. Скільки куль треба витягти, щоб серед них виявилися кулі одного кольору? (Мінімум - дві). *** Малюк і Карлсон разом зїли 18 цукерок. Якщо Карлсон зїсть ще дві цукерки, виявиться, що він зів цукерок в тричі більше, ніж Малюк. Скільки цукерок зїв Карлсон? (Карлсон – 15, а Малюк – 5). *** Як слід розмістити 8 сірників, щоб вони обмежували прямокутник, який не є квадратом? (Довжина – 3 сірники, ширина – один). *** Якою цифрою закінчується добуток? 13 * 14 * 15 * 16 * 17 (Цифрою нуль) *** Хлопчик знайшов старовинну книжку, у якій не вистачало кількох сторінок. Остання сторінка, перед втраченою частиною має номер 24, а перша після неї – 45. Скільки листків випало з книжки? (10 листків) Ведуча. А тепер – підведення підсумків і нагородження переможців.
Четверта перерва Ведучий. Спортсмени на рингу міряються силою. Усім відоме українське прислів’я «Де силою не візьмеш, там розум допоможе». Тому сьогодні у нас інтелектуальний брейн-ринг «Хвилина на роздуми».
1. Скільки людей тягнуло ріпку? (3) 2. Скільки героїв зустрів Колобок? (4) 3. На скільки 100 більше за одиницю? (99) 4. У якому місяці найменше днів? (У лютому) 5. Коли ми дивимось на цифру три, а говоримо п'ятнадцять? (На годиннику) 6. Скільки яєць можна зїсти натщесерця? (1) 7. Указках є вислів: «За тридевять земель». За скільки це земель? (27) 8. На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50) 9. Кийок розпиляли на 12 частин. Скільки треба розпилів? (11) 10. У Мамеда 28 овець. Усі, крім девяти, здохли. Скльки овець залишилось? (9) 11. Лікарі призначили хворому 5 уколів, по уколу через кожну годину. Скільки часу потрібно, щоб зробити всі уколи? (4) 12. Цеглина має масу 1 кг і ще пів цеглини. Яка маса цеглини? (1кг 500г) 13. Скільки у мене домашніх тварин, якщо всі вони, крім двох, кішки, всі вони, крім двох, папуги? (3. Собака, кіт, папуга) 14. Гадюка має довжину два метри і ще половину своєї довжини. Чому дорівнює її довжина? (3м) 15. В колесі 10 спиць. Скільки проміжків між спицям? (9) Ведуча. Змагаючись, ви показали свій високий інтелектуальний рівень. Бажаємо вам подальшого зростання.
Свято «Подорожуємо з Математикою» Ведучий. Сьогодні ми мандруватимемо країною Математики. Щоб дізнатись, яким транспортом, виконайте правильно завдання: обчисливши приклад, ви отримаєте відповідь, а над нею – певна буква. З даних букв утвориться слово. О Я Г П Т
38 10 45 30 35
50 – 20 =
34 + 4 =
25 + 10 =
15 - 5 =
40 + 5 = (Потяг)
Ведуча. Правильно. Ми подорожуватимемо потягом. На кожній зупинці нас чекають завдання. І від швидкості їх розв'язання залежить, як швидко ми доберемось до кінцевої зупинки. Отож, поїхали! «Підготуй потяг» Завдання для двох команд. Щоб командам вирушити в дорогу, треба підготувати потяг. Для цього кожен із гравців розв'язує приклад, що закриває частину намальованого потягу. І команда ІІ команда
100 – 5 * 5 42 – 42 : 6
20 + 64 : 8 30 + 7 * 7
5 * 8 – 54 : 9 72 : 8 + 9 * 3
І зупинка «Обчислювальна» На нашому шляху чимало несподіванок і труднощів. Ось ми прибули до першого нашого пункту. Два представники від команд повинні заповнити порожні клітинки у «магічних» квадратах.
ІІ зупинка «Задачна» І команда За годину пасажирський поїзд проїхав 60 км, а товарний – на 10 км менше. Скільки кілометрів поїде товарний поїзд за 2 години?
ІІ команда Швидкий поїзд за годину проїхав 90 км, а пасажирський – на 30 км менше. Яку відстань подолає пасажирський поїзд за 2 години? ІІІ зупинка «Геометрична» Ми прибули на наступну зупинку. Подивіться уважно, тут майорять прапори. Командам слід назвати зображені фігури (прапори) і полічити, скільки всього їх зображено.(Завдання можна викачати з сервера разом з заходом)
ІV зупинка «Числова» На горизонті з’явилась зупинка. Тут мешкають числа. Потрібно у кожному ряду знайти зайве число. І команда ІІ команда
14 21 28 37 42 29 18 24 32 36 42 48
24 30 36 42 48 56 16 20 24 29 32 36
10 14 17 22 26 30 11 14 17 20 23 27
Журі оголошує результати обох команд і нагороджує переможців. Ведуча. Із математикою ми подружились,
Багато корисного ми в неї навились,
А тепер нам прощатись пора.
Вже не забуде тебе дітвора.
Ведучий. Здобуті знання ми в житті скористаєм.
І успіхів вам ми усі побажаєм!
Підготувала Г. А. Конопліцька - вчитель початкових класів
|