Вівторок, 17.07.2018, 16:46
Вітаю Вас Гість | RSS

"Класні" посиденьки 

        Сайт вчителя початкових класів                                                                                    Сукманюк Ганни Леонідівни

Каталог статей

Головна » Статті » Виховання » Виховні заходи

День усної народної творчості
День усної народної творчості
Мета. Ознайомити учнів з різними видами усної народної творчості: прислів'ями  приказками, загадками, скоромовками, казками, піснями, іграми. Розвивати виразність читання, творчі здібності дітей, фантазію, усне мовлення. Виховувати у дітей повагу до традицій і звичаїв українського народу, до усної народної творчості.

Радіогазета
Увага! Увага! Увага!
Сьогодні у нашій школі – День усної народної творчості. У програмі дня – українські народні казки, прислів'я  приказки, спотиканки, пісні, веселинки, народні прикмети і повір’я.
Запрошуємо учнів початкових класів після першого уроку на лінійку.

Лінійка
Барвінок.
Із народної скарбниці
Наче з чистої криниці
Дістаєм багатства й сили
Мудру, чисту, уротисту
Й стоголосу пісню ми берем

Ромашка.
Також мудре, влучне слово
В цій скарбниці теж готове.
Хто ми й звідки, воно скаже,
Килимом під ноги ляже
Кетягом верби й калини
Привітає Україну.

Барвінок. Дорогі друзі! Сьогодні на вас чекає багато різноманітних завдань, веселих народних жартів і інших пригод. Я прошу представників класів вийти з чарівної торбинки дістати ваші завдання.
Барвінок. Відповіді на ці завдання ви зможете розповісти на  театралізованому святі, яке для вас підготували учні 3-а класу «Котилася торба з високого горба».
Ромашка. Після другого уроку у нас буде весела перерва. Ми з вами пограємо на площадці цікаві українські народні ігри. А після четвертого уроку, на другій великій перерві у нас буде гумористична хвилинка. Наші учні-гумористи посмішать вас українськими народними жартами. 
Барвінок. О 13:15 годині всі на свято! «Котилася торба з великого горба».
Ромашка. А щоб уроки були сповнені народного фольклору, ми пропонуємо на хвилинку каліграфії з української мови записати народні прикмети та повір’я і запам’ятати їх. На уроках позакласного читання сьогодні у кожен клас завітають українські народні казки, а на уроки музики – жваві народні українські пісні. 
То ж веселого дня вам, любі друзі!
Народні прикмети для каліграфічної хвилинки
1 клас. Вітер вночі – завтра чекай дощу.
2 клас. Побачив у небі кілька веселок – збирайся по гриби.
3-А клас. Дощ уранці, що бабині танці, дощ в обід – запрягай, додому їдь.
3-Б клас. Якщо молодик припадає на дощовий день, то весь наступний місяць буде дощовий.
4-А клас. Червона зірка віщує вітер, світло-жовта – дощ.
4-Б клас. На рослинах багато павутиння – на тривалу теплу погоду.

Весела перерва
Українська народна гра «Сміх»
Діти стають півколом чи в ряд, а хтось один – перед ними. Він опитує всіх, починаючи з крайнього:
- А що то вгорі?
- Небо.
- А взагалі що?
- Хлівець.
- А в хлівці що?
- Кабанець.
- А чоловік ішов?
- Ішов.
- Що він ніс?
- Міх.
- А в міху що?
- Сміх.
- То смійся.
При цьому скривиться, щоб того розсмішити. Так усіх обійде. Хто засміявся, ставиться на один бік, хто ні – на другий. Потім між обома гуртами проводять лінію, і взявшись за палицю, перетягуються. Чия візьме, сміхунів чи похмурих – веселіших чи серйозних.
Гуси
Діти вибирають «вовка», «пастуха», «господиню» - решта стає гусями  За наказом господині пастух жене гусей у поле, але, причаївшись, на них чатує вовк. Запримітивши його, господиня вигукує: «Гуси, гуси, додому!». «Чого?»- одгукується пастух. «Вовк за горою!» «Що він робить?» «Гуску скубе!» «Яку?» « Сіру, білу, волохату, тікайте, гусоньки, у хату!»
Сценка повторюється доти, поки вовк не половить геть усю домашню птицю.

Гумористична хвилинка
Барвінок. Для зняття втоми після уроків і для підняття веселого настрою ми з вами послухаємо народні жарти.
Ромашка. Добре слово настрій, дух підносить,
Забувати, друже мій, не варто,
Що для настрою і відпочинку досить
Просто теплого людського жарту.

Перерва проходить у вигляді веселого концерту.
***
- Максимку, га Максимку.
- Чого тобі?
- А, скажи-но, мені що-небудь тепленьке.
- Піч натоплена.
- Та ні, щось ніжне, м’якеньке.
- Перина.
- Та ні, щось гарне.
- Нова перина.
- Максимку, та щось радісне для душі.
- Радісне? А он зараз буде радісно, я включу  
  магнітофон.

***
От я вчора виступав!
Ви б почули, як співав!
Хоч немає слуху,
Я горлав щодуху,
До – ре – мі – фа – соль – ля – сі!
Голос мій почули всі.
А скінчив, що сталось?
З місць усі зірвались, 
Сцену ледь не рознесли,
А мене схопили – 
Аж на вулицю несли
А вже там ... побили.

***
- Хіба так читають книжки, синку?Ти ж пропускаєш сторінки.
- А це книжка про злодіїв. Я хочу їх скоріше зловити.

***
- Мамо, мене вже більше не звуть найгіршим учнем!
- Молодець синку! Ти став краще вчитись?
- Ні, до нас прийшов новий хлопчик, який вчиться гірше.

***
- Чому ти не був у школі? – питає вчитель Василька.
- Бо я вичитав у нашій «Читанці» приказку: «Всюди добре, а вдома найкраще».

***
- Ти приніс гербарій?
- Ні.
- Чому?
- Я не знаю де він росте.

***
Оленка принесла додому двійку. Мама лаяла дочку, докоряла. А молодша сестричка Оленки, слухала все це, слухала, а потім схопила Оленчин щоденник і кудись понесла.
- Ти куди його поділа? – питає мама.
- У куток поставила.

***
Вчитель:
- Діти, чим нам допомагають птахи?
Учень:
- Птахи нам допомагають дзьобати комах.

Гра – мандрівка
Котилася торба з великого горба
 Вчитель. - Добрий день, любі друзі! Яке чудове привітання «Добрий день» - це означає, що над нами мирне небо, що у нас хороше на серці.
«Добрий день» - це означає, що ми всі бажаємо один одному добра. 

1 учень.            Треба дружно привітатись
Добрий день!
Дружно, голосно сказати:
Добрий день!
Вліво-вправо поверніться
Туди-сюди усміхніться
Добрий день! Добрий день!
2 учень.            У долоні поплескайте
Добрий день!
Дружно всі, не відставайте,
Добрий день!
Вліво-вправо поверніться
Туди-сюди усміхніться
Добрий день! Добрий день!
Вчитель. Молодці діти! Ось такими дружними привітаннями ми сьогодні розпочнемо нашу мандрівку «Котилася торба з великого горба». 
Хто ж зібрався у нас на святі?
Люди щирі і багаті,
Всі щасливі і хороші,
Завітали до нас в гості?
3 учень.  На землі великій
Є одна країна, гарна, неповторна,
Красна: як калина, 
І живуть там люди, добрі, працьовиті
І скажу, до речі, ще й талановиті.
4 учень.            Землі засівають, на бандурі грають, 
І вірші складають про ліси, про гори,
І про синє море, про людей, про квіти
То скажіть же, діти,
Що це за країна?
Учні.                 То наша держава – Славна Україна!
Вчитель.         У свою мандрівку я візьму всіх тих, 
Хто любить жартувати,
Танцювати і співати,
Старших вміє шанувати,
І батькам допомагати,
Всіх, хто любить нашу мову
І шанує рідне слово!
– У нашій торбинці, друзі, ми сьогодні знайдем справжні перлини мистецтва, які створив наш народ, тому що народна творчість безмежна своїм талантом. Це загадки, прислів’я, скоромовки, танці і пісні, народні казки та ігри. 
Засунь руку у торбинку,
Там знайдеш першу зупинку

Перша зупинка «Загадкова»
Хто із нас не любить загадок? Напевне, немає на світі жодної людини, яка б не зустрічалася із цим видом народної творчості. То давайте, діти, ми їх загадаємо зараз для наших гостей, а потім я загадаю загадки й для вас.
Учні загадують загадки.
1. Що сходить без насіння? (Сонце).
2. А що росте без коріння? (Камінь).
3. На горищі у куточку висить сито на кілочку. (Павутина).
4. Не дід, а  з бородою, не віл, а з рогами, не корова, а доїться. (Коза).
5. Носить цей співунець, на голівці гребінець, гребінцем цим знає кожен, розчесатися не можна. (Півень).
6. Пісня проситься до нас, хоче в зал прийти в цей час.
Звучить українська народна пісня «Два півники»
Вчитель.          Знов заглянемо в торбинку,
Подивіться там картинка, 
А на ній такі слова:
«Народ скаже, як зав’яже».
Про що піде мова, діти?

Друга зупинка «Народ скаже, як зав’яже»
– Так, прислів'я – це такий вид творчості, в якому виражається дуже глибока думка. 
Учні розгадують прислів'я написані і намальовані на аркушах паперу:
1. Хліб - усьому голова.
2. За двома зайцями поженешся, жодного не спіймаєш.
3. Хочеш їсти калачі – не сиди на печі.
4. Яблуко від яблуні, далеко не котиться.
5. Любиш кататися – люби саночки возити.
6. Яка хата – такий тин, який батько – такий син.
7. А яка хата, то це й така господиня.
Звучить пісня «Чом я не хазяйка, чом не господиня»
Вчитель.          Розійдися ширше коло
Діти будуть танцювати,
Грай музико, веселіш
Нашу душеньку потіш!
Учні танцюють танець «Ой червоні чобітки»
Вчитель. Ой мандруємо, мандруємо, та й спіткнулися. Може ви здогадалися, що це за зупинка? 

Третя зупинка «Скоромовка»
Учні розповідають за картиною скоромовки
1. «Сів шпак на шпаківню, заспівав шпак півню, ти не вмієш так як я, так як ти не вмію я».
2. «Ну комарик, ну комарик, десь знайшов собі букварик, цілий день його гризе, а, б, в, г, д, е, є ».
3. «Хитру сороку спіймати морока, а на 40 сорок, 40 морок.»
4. «Ходить квочка коло кілочка, водить діток, коло кліток.
- О, квочка, це ж та сама бабина курка.
Діти співають пісню «Була в баби курка»
Вчитель.          Котилася торба з великого горба,
а в тій торбі ігри веселі, 
хай буде радісно в нашій оселі.

Четверта зупинка «Ігрова»
Вчитель.         Зіграти хочеться мені 
Із вами, друзі, в «Так чи ні!»
Вам запитання задаю
Готуйте відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом: «Ні чи так!»
– Скажіть, співає сом пісні,
Не гайтесь з відповіддю? – Ні!
– Чи вміє плавати гусак? – Так!
– Скажіть мені червоний мак
В січневу пору квітне? – Ні!
– А крокодили на сосні
Свої будують гнізда? – Ні!
– Чи може вище гір літак
У вишину злетіти? – Так!
– Узори пишні навесні, 
Мороз малює взимку? – Так!
– Чи достигають навесні
Пшениця й жито в полі? –Ні!
– Ріка біжить у далині,
Чи є у неї ноги? – Ні!
– Чи правда, дітоньки, що рак,
Коли повзе, то задки? – Так!
Якщо не їстиме три дні
Верблюд ходити зможе? – Так!
– До забіяк і розбишак
Чи є в людей повага? – Ні!
– Росте у морі пастернак,
Відповідайте швидше – Так!
– Перекриви синицю шпак,
В житті таке буває? – Так!
– Скажіть морози крижані
Страшні для мавп тропічних? – Так!
– Чи правда це, що вовк у смак
Наївся груш та яблук? – Ні!
А під кінець скажіть мені,
Цікава гра у «Так чи ні?»
– Так!
Вчитель.          А які страви люблять наші українці? 
– То давайте пограємо зараз гумористичну гру:
Діти, гості, прошу сісти,
Вареники будем їсти,
Вареники непогані,
Вареники у сметані,
Хто хутчіше з’їсть його,
Переможе той того!
Змагаються діти, батьки й гості!
Вчитель.          Довго, довго мандрували
Перешкоди всі долали
Ми до казки підійшли
У мішку її знайшли.
Учень.               Сьогодні ми казку сюди запросили,
Щоб бачити казку і слухать разом,
А казка у залі десь там заблудилась,
Давайте її погукаєм разом.
Діти співають
Стало весело, друзі,
Ми зібралися в залі,
Казку ждемо у гості,
Хай вернеться із далі.
Тихо-тихо чарівник
Стука в двері до малят
І приносить дітям він тільки ласку.
Ходить казка по землі (2р.)
Дуже сумно нам без казки.
Казка йде вже до нас (3р.)
Далі йде інсценування казки «Коза-Дереза на новий лад». Сценарій казки можна завантажити у розділі "Каталог файлів". Казку можна замінити за бажанням вчителя.

Підготувала Н. Л. Немченко - вчитель початкових класів

                                        Завантажити у форматі Word

Категорія: Виховні заходи | Додав: annaLeon (08.02.2013)
Переглядів: 5436 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.0/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 392
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0