Субота, 18.08.2018, 17:28
Вітаю Вас Гість | RSS

"Класні" посиденьки 

        Сайт вчителя початкових класів                                                                                    Сукманюк Ганни Леонідівни

Каталог статей

Головна » Статті » Виховання » Виховні заходи

День Книги
День Книги
 Радіохвилинка
Вітаємо вас, любі друзі. Сьогодні у нас не звичайний день, а чому цей день буде присвячений ви здогадаєтесь, коли відгадаєте загадку, яку написав Леонід Глібов. 
Бачить - не бачить, чути - не чує.
Мовчки говорить, дуже мудрує.
Часом захоче - правди навчає,
Іноді бреше, всіх звеселяє.
Люба розмова, - будемо, діти,
З нею довіку жити-дружити.
Хто ж то такая в світі щаслива,
Мудра, правдива і жартівлива? (пауза)
Як не вгадали, стану в пригоді:
Річ коротенька - книжка, та й годі.
           Думаю, всі ви здогадались, що сьогодні  - День Книги. Господарями цього дня будуть учні 4-А класу, які приготували багато цікавинок, новинок, смішинок, веселинок.  
           На першій перерві запрошуємо 1 клас до шкільної бібліотеки. Там на вас чекає бібліотекар, яка проведе чудову казкову екскурсію по бібліотеці. Ще ви познайомитесь з виставкою чудових книжок для малят.
На другій перерві – сюрприз для другокласників: веселий конкурс загадок, який для вас приготували учні 4 класу. 
Третя перерва порадує третьокласників. Вони приймуть участь у вікторині «Відгадай з якого твору». 
А після четвертого уроку запрошуємо усіх бажаючих на свято «З книгою я плачу та сміюся, і сумую з нею, й веселюся». 
Бажаємо вам гарного дня.
Перша перерва
Екскурсія і виставка художньої літератури «Для найменших школярів»
Обладнання. Виставка книг, портрети дитячих письменників, казкові герої, дитячі малюнки до творів, вислови-плакати про книгу.
Запрошені гості. Учні (першокласники та четвертокласники), учителі, бібліотекар.
Екскурсію проводить бібліотекар, а допомагають учні 4 класу.
          Бібліотекар. Вітаємо вас, любі діти, у нашій шкільній казковій бібліотеці. А чи знаєте ви, що таке бібліотека?
          Ведучий. Бібліотека – це місце, де зберігається дуже багато різних книг. Кожен може записатись у бібліотеку, брати безкоштовно книги, читати їх, а потім повертати назад.
Ведуча. Наша бібліотека – це «серце» нашої школи. Сюди приходять діти та вчителі, щоб черпати віковічну мудрість з книг, журналів, газет, які живуть тут на полицях. 
          Ведучий. Премудросте земна, бібліотеко!
                            Віват тобі, хранителько свята!
                            До тебе йдуть і зблизька, і здалека,
                            Щоб почерпнуть від тебе лиш добра.
          Ведуча. Вклоняюсь низько до твоїх порогів
                          Моя відрадо, тут життя моє,
                          До тебе, рідная, ведуть усі мої дороги,
                          Я серце залишаю тут своє.
Слово бібліотекаря. Зараз я проведу вас казковими стежками бібліотеки. Ви побачите скільки книжкових скарбів зібралось тут на полицях. Сьогодні ви  лише подивитесь на ці багатства мудрості, а згодом я вас запишу у нашу бібліотеку і ви зможете користуватись книжками.
Вчитель. Діти, ви вже знаєте як поводитись у школі, тож давайте разом складемо правила поводження у бібліотеці.
З допомогою вчителя, бібліотекаря та старших учнів діти складають правила бібліотечного етикету. 
Далі бібліотекар проводить учнів між полицями, розповідаючи їм про тематичне та алфавітне розташування книг. Для заохочення першокласників до відвідування бібліотеки четвертокласники знайомлять їх з завчасно підготовленою виставкою дитячих, яскраво ілюстрованих книг, коротко розкриваючи їх зміст.
Бібліотекар. Діти, а яка книга навчає вас зараз читати? (Буквар)
Ведучий. Молодці, це правильно. Валентин Бичко – український письменник писав про Букварик так:
Є книг багато – радісних, печальних.
Товстих, тонких, барвистих, наче жар.
Але одна – книжкам усім начальник,
І звуть її по-простому – Буквар.
Із нього слів не вируба сокира,
Це маленятам кращий в світі дар,
І мова в нім – легка, співуча, щира,
Дитячі душі гріє він – Буквар.
Заключне слово бібліотекаря. Діти, чи сподобалась вам наша невеличка подорож? Я сподіваюсь, що тепер ми будемо з вами частіше зустрічатись і ви станете у школі найкращими читачами.
Любіть книгу! Шануйте її! А я завжди рада вітати вас у нашій шкільній бібліотеці. До нової зустрічі, малята!

Друга перерва
Веселий конкурс загадок для другокласників
           Ведучий. I знов нас у мандри запрошують Книги 
                             В далекі  часи, в дивовижні  країни 
                             Відкриються нам таємниці великі, 
                             Знайдемо ми справді  безцiннi перлини.
          Ведуча. Так у книгах можна знайти перлини безцінної мудрості. Недарма кажуть: «Хто багато читає, той багато знає». І справді, люди, які багато читають мають гарні знання,  чудово спілкуються, вміють добре і логічно мислити. 
          Ведучий. Ось зараз ми це і перевіримо. Ви вже другокласники, тож ми надіємось, що ви багато читаєте. Ми підготували вам багато непростих загадок. Над деякими потрібно і логічно подумати. Зараз ми і побачимо чи справитесь ви з цим важким завданням.
          Ведуча. Друже, не лякай цих чудових хлопчиків та дівчаток. Поглянь які у них чудові розумні оченята. У цих мудрих голівках напевно є багато знань. 
         Ведучий. Чомусь мені також здається, що вони легко подолають всі труднощі.
Якщо присутні два других класи, то вони можуть бути двома командами. Якщо ж є лише один клас, то можна розділити його на дві команди. Кожна команда обирає капітана та  назву. Кожен капітан отримує сигнальну картку червоного кольору. Якщо команда знає відповідь, то капітан піднімає вгору картку. Відповідає та команда, капітан якої раніше підіймає картку. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали. У журі запрошуються присутні вчителі та бібліотекар.
Ведучі по черзі читають загадки
І тур. Логічні загадки
1. Що стоїть посеред Києва?
2. Гора й долина, що між ними?
3. Що посеред землі стоїть?
4. Що стоїть посередині Полтави?
5. У млині було вісім мішків, на кожному мішку сиділо по дві миші, прийшов мельник з котом, скільки тепер стало ніг?
6. На дереві сидів табун горобців, стрілець вистрілив, один упав. Скільки залишилося горобців?
7. Ішло дві матері і дві дочки. Знайшли три яблука. Всім буде по одному. Як вони поділились?
8. Жили триста котів і один чоловік. Скільки було там ніг?
9. Сидять три коти, проти кожного кота сидять два коти. Скільки всього котів?
10. Возом їхали два батьки і два сини. Скільки їх було?
11. Чого не можна наздогнати?
12. Без чого не можна викопати колодязь?
13. Без чого хліб не спечеш?
14. Без чого хату не можна збудувати?
15. Яке поле не виореш?
16. З якого полотна не можна пошити сорочки?
17. Від чого у качки ноги червоні?
18. Якою косою не можна косити? 
19. Що наймудріше на світі?
20. Що буде з козою, як їй сім літ мине?
21. Яким гребінцем не можна розчесатись?
22. Що вночі горить, а вдень гасне?
23. Який кінь, коли циган його миє?
24. Що тепліше одного кожуха?
25. Що в людині найбистріше?
26. В яку бочку не можна налити води?
27. Чи може страус себе птахом назвати?
28. Водій автомашини має дві сестри, але вони не мають брата. Як це може бути?
29. Який ключ літає?
30. Що важче - пуд пір'я чи пуд заліза?
31. З якої миски не можна наїстися?
32. Якщо машина їде, яке в неї колесо не крутиться?
33. Скільки картоплин у горщик влізе?

ІІ тур. Віршовані загадки (загадки підбираються будь-які)
За результатами двох турів журі підбиває підсумки та оголошує команду-переможця.
         Ведучий. Бачу, що дуже ви розумні. Молодці! Це означає, що ви багато читаєте. Ми щиро радіємо за вас. Продовжуйте і далі поповнювати свої скриньки мудрості скарбами, які ховаються на сторінках книжок. Дякуємо вам за увагу і участь у конкурсі. До нових зустрічей!

Третя перерва 
Літературна вікторина «Відгадай з якого твору»
           Ведучий.           Слід книгу хорошу узяти 
І диво ввійде до кімнати. 
Засяє зоря, 
Гойднуться моря 
І до дальніх країн  
Вже рукою подати. 
В книжках вірні друзі, герої живуть, 
І я пам'ятаю як кожного звуть 
Герої улюблені наші – 
Нам приклад чудовий, безстрашний. 
Ми з ними добріші, 
В усьому сильніші 
І навіть, здається, мудріші.

І сторінка. «Моя читанка»
         Ведуча. Ось ми зараз і дізнаємось чи пам'ятаєте ви тих героїв, про яких читали уже в третьому класі. Ми читатимемо вам уривки з творів вашої читанки, а ви повинні відгадати назву твору і бажано автора.
         Ведучий. Зараз ми розділимось на дві команди. Відповідатиме та команда, учень якої перший підійме руку. Хто буде викрикувати, тому бали не будуть зараховуватись. А журі – це наші вчителі та завуч по виховній роботі.
         Ведуча. І ще одна умова: якщо ви називаєте лише назву твору, отримуєте 1 бал, а якщо і автора, то 2 бали. Щасти вам!
Ведучі по черзі зачитують питання вікторини.

ІІ сторінка. «Казкова»
          Ведучий. А тепер вікторина – казкова. Смішні і легкі запитання з казок, мультиків та кінофільмів піднімуть вам настрій. 
Запитання до казок 
З чого був зроблений Колобок? (Із борошна) 
Як звали маленького гнома, який хотів усім допомагати? (Вася) 
Як звали пантеру, яка допомагала Мауглі? (Багіра) 
Куди викликали Айболита для лікування хворих тварин? (В Африку) 
Хто останнім тягнув ріпку? (Мишка) 
Звідки втік Колобок? (Із вікна) 
Ким працював дядько Стьопа? (Міліціонером) 
До скількох рахував Петрик П’яточкін, щоб заснути? (До 10) 
Як звали теля з казки ,,Дядько Федір, пес і кіт”? (Гаврюша ) 
Як звали високого сердитого лікаря, який торгував п’явками? (Дуремар)
Хто подарував чарівне поліно татусеві Карло? (Джузеппе) 
Хто народився з краплини роси? (Капітошка) 
Кого пригощала Лисичка манною кашею, що розтікалась по тарілці? (Журавля)
          Ведуча. Молодці, друзі. Ви бачу дружите з книжками, а особливо зі своєю читанкою.
          Ведучий (посміхаючись). Еге ж, і з телевізором вони на «ти».
          Ведуча. А тепер надаємо слово нашому вельмишановному журі.
Голова журі підводить підсумки та визначає переможця.
          Ведучий. Поаплодуємо нашим переможцям. Але я вважаю, що сьогодні перемогла дружба. 
                            До зустрічі, друзі, у наступному році.

Свято «З книгою я плачу та сміюся, і сумую з нею, й веселюся»
           Святково прибраний зал. На стінах плакати з висловами про книгу. Під музику та аплодисменти до залу входять юні артисти. Починається свято з пісні. Пісенька маленьких читачів
            Учень.  Благословен той день і та година,
                           Коли найперше додумалась людина
                           Огонь душі і мисль свою крилату
                           Сховати в книгу для нащадків. 
       Учениця.  Живи в віках, премудра книго!
                           Ти світло сонця для людей!
                           Орла могутнього ти крила
                           Для звершень мислі і ідей. 
           Учень.   и є найвищеє творіння
Людського розуму й душі,
Ти промінь серця невгасимий,
Джерело знань для всіх віків. 
       Учениця.  Іван Франко —
Вкраїни мудрий каменяр —
Про книгу вічну так сказав:
«Книги — морська глибина,
Хто в них пірне аж до дна,
Той, хоч і труда мав досить,
Дивнії перли виносить» 
            Учень.  Зникають царства й племена,
Вмирають люди і народи.
Та невмируща книга лиш одна.
О, мудра книго! Ти ж є чисте
Проміння наше золоте,
Ти освіщаєш розум й серця,
Життя ти твориш весняне.
Пісня «Нам без книг ніяк не можна». Сл. З.Бичкової Муз. В. Шаповалент
            Ведучий. Читаючи книгу, я потрапляю у чарівний казковий край, де все може статися. То звірі розмовляють, то пірати виринають із туману, то казкові принци і принцеси кружляють у вальсі. То раптом я потрапляю на невідому планету, то у дивний світ підземелля. Бував я і на морському дні, і вище хмар літав, і в полон до татар потрапляв, а то з козаками сам себе і визволяв...
           Ведуча. Чекай, друже, чекай. Щось я вже геть заплуталась. Як таке може бути, що ти верзеш?
           Ведучий. А хіба ти, читаючи казку про чарівну Попелюшку, не уявляла себе у цій ролі?
           Ведуча (ніяковіючи). Ну так, звичайно. Навіть одного разу, коли я читала казку про царівну, мама попросила мене винести сміття. То я так і відповіла: «Не царська це справа – виносити сміття». 
           Ведучий (сміється). Мама, мабуть, розсердилася?
           Ведуча. Та ні. Вона помітила яку книжку я читаю і лише посміхнулася, адже вона також колись мріяла стати царівною. Та і я, коли повернулась в реальність, (зітхаючи) взяла відерце зі сміттям і королівською ходою "попливла" до смітника.
           Учениця. А й насправді, книга може нас розвеселити, може засмутити, може заставити замислитись, чи заплакати. Не вірите, з вами ще такого не траплялось? То зараз ми вам доведемо це. Ми помандруємо у країну яка так і зветься країна Книг. І спочатку ми помандруємо стежиною, яка називається «Лірична».

І стежина «Лірична»
          Учень. Спочатку ми з вами зануримось у світ лірики, краси, музики. Учні кожного класу завчасно підготували ліричні вірші про любов до України, батьків, родини, друзів, до природи, життя, людей. Тому зараз ми проведемо конкурс на кращого читця. А супроводжувати декламування віршів буде чудова музика великих українських і зарубіжних композиторів.
Проводиться конкурс на кращого читця 3-4 класів. 
Журі – вчителі, бібліотекар.
Після представлення віршів, журі визначає переможців, та нагороджує «солодкими» медалями.

ІІ стежина «Народ скаже, як зв'яже»
          Ведучий. А скільки, дякуючи книжкам, до нас дійшло народної мудрості: і прислів'я  і приказки, і загадки, і лічилки, і дитячі пісні та ігри, казки, легенди, перекази тощо...
          Ведуча. А давайте пригадаємо з вами народні прислів'я про книги. Ми починатимемо прислів'я  а ви повинні його доповнити.
Учні читають по черзі
1. Книга вчить,   (як на світі жить). 
2. Хто багато читає,  (той багато знає). 
3. Читання — ось краще  (навчання). 
4. Книга допоможе в труді —   (виручить в біді). 
5. З книгою подружишся —   (розуму наберешся). 
6. Книга – джерело  (знань).
7. Книга — твій друг, без неї,   (як без рук). 
           Учениця. Молодці, знаєте народну творчість. А як будете ще більше читати, то ще більше будете знати.

ІІІ стежина «Сміховинка»
            Ведуча. А зараз ми вас трішки повеселимо. Є багато веселих, смішних, кумедних віршів, смішинок, оповідань, які звеселяють душу, підіймають настрій, дарують радість.
            Ведучий. Наші четвертокласники підготували вам сьогодні кумедні сценки з дитячого життя, які ми також знайшли у книгах.
Інсценування смішинок
НАВІЩО ОКУЛЯРИ   
Бабуся читає книжку. Онук запитує:  
- Бабцю, навіщо ти наділа окуляри?  
- Бо вони збільшують літери, дитино.  
- Тоді не забудь їх надіти, будь ласка, коли відрізатимеш мені свяченої паски.    
ДИВИНА   
- Жодної помилки! - сказала вчителька, переглядаючи домашнє завдання учня. - Скажи, Данилко, тільки чесно, твоєму татові хтось допомагав?   
У ШКОЛІ, ЯК У ШКОЛІ  
Ярко приходить додому весь у синцях.  
Батьки питають:  
Що ти сьогодні одержав у школі?  
Шість стусанів, три штурхани, п'ять духопеликів, два копняки і вісім щиглів.  
СУБ'ЄКТИВНИЙ ПОГЛЯД  
Учителька радить учням запам'ятати вислів "Краще давати, ніж отримувати".  
Хтось із учнів вигукує:  
- Мій тато завжди цього дотримується!  
- Твій тато хороша добра людина. А чим він займається?  
- Мій тато - боксер! 
ПОБАЖАННЯ  
- Що тобі купити на день народження, Петрику?  
- Компакт-диск з сучасною музикою.  
- Але ж я не знаю, з якою?  
- А ти попроси, щоб тобі дали послухати. Ту, що тобі найбільше не сподобається,  купи для мене.  
ПІДБАДЬОРИВ  
Мама (пошепки):  
- Івасю, твій дідусь дуже хворий, скажи йому щось підбадьорливе.  
Івась:  
- Дідусю, ти хотів би, щоб на твоїх похоронах грав військовий оркестр?  
СКРИПУЧА МИША  
- Татусю, - мені здається, що в кімнаті пищить миша...  
- То що ти хочеш від мене? Щоб я її змастив?  
А ЯК НЕ ТРЕБА?   
- Мий гарненько вуха й шию, бо сьогодні гості будуть.  
- Ну, а що, як я помию, а вони і не прибудуть?  
ЦІНА СЛОВА   
Мати (синові, що останнім часом почав говорити лайливі слова):  
- Славчику, якщо пообіцяєш мені ніколи не казати "до дідька", то я дам тобі гривню.  
- Гаразд, мамо. Але я знаю ще одне слово, яке коштує шість гривень.   
ТІСТЕЧКА
Яринка купила у крамниці кілограм тістечок і повернулася додому.  
Незабаром до власника крамниці дзвонить Яринчина мама:  
- Вибачте, пане, чи ви не помилилися. Моя донька мала купити кілограм тістечок. Я переважила те, що вона принесла і тут тільки півкілограма.  
- Гаразд, - відповідає крамар, - а чи свою доню ви теж переважили?   
МІСЯЦІ   
- Скільки місяців у році? - питається учитель малого Бориса.  
- Дванадцять! - жваво відповів хлопчик.  
- Дуже добре! - похвалив учитель. - Тепер назви їх.  
- Перший, другий, третій, четвертий...   
            Учень. Ви знаєте, любі друзі, у країні Книжок є ще багато зупинок: «Історична», «Романтична», «Казкова», «Наукова», «Енциклопедична», «Класична». Та сьогодні ми не встигнемо вам всіх їх продемонструвати. Але ми надіємось, що ви тепер самі захочете потрапити в місто Книжок. 
            Учениця. Тому ми вам дякуємо за увагу і бажаємо щасливої, довгої, цікавої, захоплюючої, фантастичної подорожі до країни, що так просто називається – «Книга». Не розлучайтесь з нею ніколи.

                                        Завантажити у форматі Word

Категорія: Виховні заходи | Додав: annaLeon (02.01.2013)
Переглядів: 8365 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 392
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0