Вівторок, 17.07.2018, 16:34
Вітаю Вас Гість | RSS

"Класні" посиденьки 

        Сайт вчителя початкових класів                                                                                    Сукманюк Ганни Леонідівни

Каталог статей

Головна » Статті » Виховання » Виховні заходи

Усний журнал
Усний журнал

Тема. Вогонь - друг! Вогонь - ворог!

Мета.  Підвести з учнями підсумки усього того, що вони вже знають про вогонь, його  
          наслідки, користь і шкоду.             
          Повторити правила техніки безпеки при користуванні сірниками та електроприладами.
          Розвивати мислення, пам'ять, увагу, вміння робити власні виснов¬ки, самостійність.
          Виховувати дисциплінованість, культуру поведінки, повагу до професії пожежника. 

Обладнання. Ігрові плакати по техніці пожежної безпеки, виставка дитячих робіт, запис для фізкультхвилинки.

Хід заняття

І. Організаційна частина. Оголошення теми і мети
Ми вже не раз розмовляли про правила протипожежної безпеки. Сьогоднішній урок буде підсумком усього того, що ми вже вивчили про вогонь, про його наслідки, про його користь і шкоду. А дехто з учнів мені у цьому допоможе.

ІІ. Основна частина
Вчитель. Чи може вогонь бути нашим другом?
Всі. Може.
Вчитель. Чи може вогонь бути нашім грізним ворогом?
Всі. Ще як може.
Учень.
Знають всі - без вогню людині
Не прожить ні єдиної днини!
При вогні все довкола нам видко,
Гріє нас він і взимку, і влітку.
Подивіться-но, друзі, навкруг:
Нам вогонь - найнадійніший друг.
Вчитель.
Моя помічниця (учениця) підготувала нам інформацію про те, як вогонь може бути нам другом.
Учениця.
Вогонь - друг! Колись у давнину люди не вміли користуватись вогнем. Холодною зимою вони не могли зігрітись, а їжу споживали сирою. Та коли люди навчились приборкувати цю природну силу, то вони отримали зразу і світло вночі, і тепло взимку, і смачну їжу.
Без вогню неможливе життя на землі. Він потрібен всюди: вдома, в школі, на заводах і фабриках. Навіть польоти реактивних лайнерів і космічних кораблів стали можливими лише тоді, коли люди¬на освоїла і уміло стала використовувати могутню силу вогню.
Вогонь плавить руду, допомагаючи людям отримати метал. А ще вогонь може бути символом. 3 гордістю і шаною дивляться люди на Вічний вогонь біля пам'ятників героям, які віддали своє життя за Батьківщину, вогонь, запалений від променів сонця в далекій Олімпії, несуть у факельній естафеті бігуни, велосипедисти, гребці, віддаючи шану мирним тра¬диціям.
Маленькі свічечки, запалені від пасхальної свічки, символізують світло воскреслого Христа і надію на вічне життя.
Вчитель. Ось яку користь приносить вогонь. Давайте подумаємо, чому вогонь може стати ворогом?
Учень.
Та коли обережність забудем,
він стає тоді ворогом людям!
Хоч вогонь нам друг - дивись,
краще ти побережись!
Коли будеш пустувати,
недалеко до біди,
від вогню добра не жди!
2 учень.
Він такий лихий буває,
що нічого не минає.
Спопелити може школу,
поле виспіле і дім,
і усе в дворі твоїм.
Дим підніме, як завісу
і метнеться аж до лісу.
3 учень.
Буйне полум'я пожежі
і людей не пощадить.
Пам'ятайте це завжди!
Вчитель.
Сьогодні до уроку я просила вас підготувати повідомлення з газет, книг і просто з життя - як вогонь може нашкодити. Чому він може стати ворогом?
4 учень.
Вогонь - ворог лишив свої сліди в історії всіх епох і народів. Тисячі міст і сіл зникли в велетенських язиках полум'я. Вогонь згубив мільйони людських життів.
Я прочитала, як в 946 році княгиня Ольга за допомогою вогню помстилась ворогам за вбивство свого чоловіка. Її військо оточи¬ло вороже місто, але не могло подолати стін і воріт міських му¬рів. Тоді Ольга стала вимагати данину від оточених. По три голуби і по три горобця від кожної хати. Коли пташок їй дали, вона наказала прив'язати до їx лапок промаслену паклю і підпалити її. Випущені тут же пташки полетіли в свої гнізда, до будинків своїх хазяїв, несучи на лапках страшну біду. Побачивши, що у місті поча¬лись страшні пожежі, захисники кинулись рятувати свої домівки. А в цей час військо Ольги вдерлось в місто.
5 учень.
Пожежі знищували цілі міста, які колись будували з дерева. Так у 1812 році була страшна пожежа у Москві, коли в місто вдерлось військо Наполеона, місто горіло три доби і майже повністю було знищене.
6 учень.
Не раз вороги спалювали різні частини Києва. Але не тільки вороги були причиною пожеж. Іноді необережність, недбалість однієї людини може знищити будівлі і навіть життя людей.
Учитель.
Для боротьби з вогнем дуже давно були створені пожежні команди. Перші пожежі команди з'явились у 1804 році. Звичайно вони були недосконалі. Виїжджали вони на підводах, воду возили в бочках і вогонь тушили з допомогою ручних насосів.
А що ви знаєте про сучасних пожежників?
7 учень.
Сьогодні пожежна охорона оснащена передовою технікою. У її розпорядженні автоцистерни, пересувні насосні станції, автомашини зв'язку та освітлення, автоматичні драбини, комп’ютери та інше.
Учитель.
А для того, щоб викликати пожежників у разі біди необхідно кожному знати номер телефону. 
8 учень.
Вогонь хоче знищити дім,
Вже полум'я грає і дим.
Не гай марно часу, а дій:
мерщій набирай " 101 ".
А ще потрібно точно, без паніки назвати адресу пожежі і вказати, що горить.
Учитель.
А від чого ж бувають пожежі? Назвіть різні причини пожеж. У цьому вам допоможуть ці плакати (бесіда по плакатах ).
Отже для того, щоб не сталося лиха потрібно бути завжди уважним і пам’ятати про небезпеку . А чи можна попередити пожежу?
9 учень.
Так можна, якщо дотримуватись усіх цих простих правил. Деякі правила, що стосуються особливо дітей, ми зараз повторимо.
Правила пожежні бездоганно знайте,
правила пожежні ніде не нарушайте.
Правило перше вивчіть скоріше,
правило перше - найважливіше.
Вдома й на вулиці слово до слова
запам'ятайте обов'язково.
Сірників ви бережіться!
В сірниках вогонь таїться!

Вогонь - не забавка! Завчіть назавжди!
Щоб не було вам такої біди...

(Далі кілька дітей розповідають пригоду по одному стовпчику)
Якось четверо хлоп'ят вийшли разом погулять.
Походили, понудились, на горищі опинились.
Там присіли у пітьмі серед мотлоху самі.

Висла курява в кутках в павутини на нитках,
Не злякались пустуни - грались в темряві вони!
То ж носили хлопчаки у кишенях сірники.

Запалив один із них пару вогників малих.
Розступилася пітьма перед хлопцями сама.
Заблищало щось ... Та враз у руках вогонь погас.

Запалили хлопчаки аж чотири сірники.
Сергійко крикнув: Ай-я-я!
Погляньте: брошка! Цур моя!

Він сірника убік жбурнув і миттю знахідку хапнув.
І не помітив з них ніхто, як вогник в них за спиною
злетів, стріпнув пташиною.

Хлоп'ята налякалися: оце так догулялися!
Оце так натворили.
– Тікаймо що є сили! – Сергійко закричав і знахідку сховав.
Побігли геть хлоп'ята, лиш замелькали п'яти.

Що було далі – відомо всім: від сірника загорівся дім.
Спасибі пожежникам – не сталося біди.
Пожежники нас виручають завжди!

10 учень.

Вивчіть друге правило, не забудьте:
із електроприладами обережні будьте!
З утюгом і чайником, з плиткою, з паяльником.
Буде біда із недбалістю вашою,
трапиться й з вами те, що з Аркашею.
Він ввімкнув електроплитку,
кашу думав розігріть,
сам гайнув до хвіртки швидко,
щоб товариша зустріть.
А зустрів там друга Яшу,
та й забув, що гріє кашу.
Каша грілась,грілась,грілась...
Почорніла,задимілась...
Сковорідка розпеклась –
каша полум'ям взялась!
Хлоп'ята, дівчата, чи каша винувата?
Ні, не каша – винен Аркаша!
Ідучи із дому, вимикайте електронагрівні прилади!

Учитель.
Друзі! Пожежа може трапитись, якщо електроплитку поставити на дерев'яний стіл, ослін, табурет без вогнетривкої підставки. Отже, тепер ми знаємо друге правило:
Плитку не став на лавку - це забороняється!
Плитку став на підставку, яка не загоряється!

11 учень.
Тілі, тілі, тілі-дін!
Загорівся в когось дім.
Не від блискавки-грози,
від пустунки-єгози!
Письменник Самуїл Маршак
написав про все це так:
Мама з дому поспішала,
до Оленки так сказала:
– Не підходь до плитки, донько,
обпече вогонь долоньки.
Все це сказано до речі –
кожен хай собі завчить:
не чіпайте, друзі, плитку,
щоб пожежі не зробить.

12 учень.
Друзі, не розпалюйте вогнищ поблизу будівель, у полі, в лісі, біля хлібних масивів. Це небезпечно!
Вистачить іскри - і в полум'ї вмить
сарай чи будинок дощенту згорить!
Щоб від пожежі свій дім зберегти,
будь із вогнем обережний ти!
Всі.
Пам'ятать всім дітям варто – із вогнем погані жарти!
Учитель.

Молодці. Ви гарно попрацювали, а тепер можна і відпочити. А відпочивати можна також з користю.

Гра №1
Весь клас ділиться на дві команди. Домашнім завданням було підібрати прислів'я, приказки, в яких зустрічались би слова пов’язані з пожежею. Виграє та команда, яка останньою назве прислів'я.

Гра №2
На дошці дві колонки. У першій - назви речовин. У другій - властивості у будь-якому порядку. Стрілками вказати властивості кожної речовини.
Бензин                      спалахує
Ганчір'я                     жевріє
Мармур                     жовтіє
Пісок                        гасить вогонь
Парафін                    плавиться
Дерево                     горить 
Порох                       вибухає
Сніг                          тане
Вуглець                    коптить
Кисень                     сприяє горінню.

Гра №3
Я починаю вірш, а ви закінчуєте.

Жар з-під заслінки упав, в хаті вогонь запалав.
Не дивися, не чекай, а водою ... /заливай/.
Як побачиш – малюки узялись за сірники.
Як ти маєш їх спиняти? Сірники у них … / забрати/.
Розігрілась праска дуже, що робити маєш, друже?
За гаряче не хапай , із розетки … /вимикай/.
Як побачиш – десь горить, мусиш ти в ту саму мить
До пожежників дзвонити, про пожежу ... /сповістити/.
Вивчіть правила пожежні,
Будьте завжди обережні.
Знає хай дитина кожна:
Жартувать з вогнем ... /не можна/.

IІІ. Підсумок заняття

Учитель.
Молодці. Ви сьогодні дуже гарно попрацювали, і я надіюсь, що ви взяли з цього заняття багато корисного. То ж давайте підсумуємо, які основні правила попередження пожежі.



Підготувала: Г. Л. Сукманюк - вчитель початкових класів

Категорія: Виховні заходи | Додав: annaLeon (28.02.2014)
Переглядів: 6027 | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 392
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0