Вівторок, 17.07.2018, 16:30
Вітаю Вас Гість | RSS

"Класні" посиденьки 

        Сайт вчителя початкових класів                                                                                    Сукманюк Ганни Леонідівни

Каталог статей

Головна » Статті » Навчання » Розробки уроків

Математика. 4 клас
Тема. Складені задачі. Знаходження частини від числа.
Мета. Закріпити вміння учнів розв’язувати складені задачі, виробляти навички самостійної роботи, викликати бажання брати участь у суспільно корисній праці, розвивати увагу, пам'ять, мислення, виховувати сумлінне бажання вчитися.
Обладнання: гра «лабіринт», дидактичний матеріал з математики, кольорова крейда, запис музики для фізкультхвилинки, магнітофон МР 3.
Хід уроку
І. Організація класу

1. Мотивація навчальної діяльності. Психологічний настрій
От і все, дзвенить дзвінок.
В гості йде до нас урок.
Я хочу урок розпочати
І від душі всім побажати:
«12» балів заробляти,
З бажанням вчитись і все знати.

2. Корекція знань учнів, перевірка домашнього завдання
а) знайти  1/3 від числа 27
1/5 від числа 100
2/5 від числа 50
1/7 від числа 49
1/ від числа 720
1/5 від числа 90
б) ¼ шляху становить 24км. Чому дорівнює весь шлях?

ІІ. Розумова гімнастика
- Скільки кінців у 5 палок? А у 5 з половиною палок?
- Чотири хлопчики вирушили з міста в село, а назустріч їм – троє дівчаток. Скільки дітей йшло з міста в село?
- Троє коней за годину пробігли 15км. Скільки км пробіг кожен кінь?
- Ширина лінолеуму 2м.Скільки метрів лінолеуму потрібно , щоб вистелити підлогу довжиною 5м, а шириною 2м?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Пригадайте, що ми робимо на уроках математики? (Елемент «Мозкового штурму»).
- Міркуємо…..(Швидко)
- Відповідаємо….(Правильно)
- Лічимо……(Точно)
- Пишемо….(Гарно)
- Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати задачі.

ІV. Актуалізація опорних знань

1. Задачі на знаходження частини від числа
- Подивіться, діти, на таблицю, тут записана кількість курей, які ви вирощуєте вдома.
Задача №1.У Юлії – 18 курей, а у Іванни - 2/3 цієї кількості.
- Поставте запитання і розв’яжіть задачу. (Скільки всього курей доглядають діти? На скільки більше курей в одної дівчинки, ніж у другої?)
- Розв’язати самостійно:
- Як же знаходити частину від числа?
- Відшукайте 3/4 від120; 7/8 від 640; 4/7 від 210; 3/5 від250, 6/9 від 81.

2. Робота з підручником. Задача 871
В – 1. Скласти вираз до задачі.
(450-(450 : 5)) : 3= 120м

В – 2. Розв’яжи задачу за планом:
а) Скільки метрів тканини продали за І день?
450: 5 = 90
в) Скільки метрів тканини залишилося?
450 – 90 = 360
г) Скільки метрів тканини продали за ІІ день?
360 : 3  = 120м.

V. Поетапна робота
Ось ми і підготувались до розв’язання задач про суспільно корисну працю. 

1 етап
В – 1. Розв’яжи задачу. Оленка зібрала першого разу 20 кг макулатури, а другого разу 4/5 цієї кількості. Скільки зошитів вийде із цієї макулатури, якщо з 1кг виготовляють 20 штук зошитів?
1).20: 5 Х4 = 16 (з);
2)20+16 = 36;
3).36 х 20 = 720 (з).

В – 2. Склади задачу за коротким записом і розв’яжи.
Сашко – 8кг
Денис – ?, 2/4 цієї кількості
Скільки зошитів вийде з цієї макулатури, коли з 1кг виготовляють 20 зошитів?
1). 8 :4 х2 = 4 (з);
2). 8 + 4 = 12 (з).
3). 12 х 20 = 240 (з).


В - 3. Учні працюють разом з учителем Вони складають задачу даного виду і розв’язують її.
Перевірка. Слухають всі.

2 етап.
В – 1. Зміни умову так, щоб перша дія була віднімання.

В – 2.
Задача. Першого разу Оля зібрала 24кг макулатури. Другого разу – 2/6 цієї кількості. Скільки зошитів виготовлять із цієї макулатури,я якщо з 1кг виготовляють 20штук зошитів?

В – 3. Склади задачу за коротким записом і розв’яжи:
І – 12 кг
ІІ - ? ¾ цієї кількості } ? Якщо з 1кг – 20 зошитів.
1). … :  … = 
2). …+… = 
3). … Х 20=
Перевірка всіх варіантів. Слухають всі.

VІ. Фізкультхвилинка. (Під музичний супровід).

VІІ. Закріплення набутих знань
Робота з підручником: № 872.
Аналіз умови задачі: відшукування складності, відмінності цієї задачі від попередніх. З учнями повторюється, як знайти площу ділянки прямокутної форми
S= a х в
S=30 х 20 =600кв.м 
– А далі аналогічне знаходження дробу від числа і решти.
Повторення запитань, дій і самостійне розв’язання задачі.
Хто розв’яже - показує номер правильної відповіді.

VІІІ. Додаткове завдання. Гра «Зайди в лабіринт»
Виконуючи дію додавання, пройти через 5 воріт, набравши число 100.
Оцінюється виконання завдань.

IX. Підсумок уроку.
- Що повторили на уроці? (Повторили розв’язання задач, куди входять прості, знаходження дробу від числа, збільшення і зменшення числа в кілька разів, знаходження суми двох доданків. Вчилися самостійно працювати).
- Про що нове дізналися? (Що з кожного кг макулатури виготовляють 20 зошитів). (Оцінюю дітей, називаю, хто працював найкраще).

X. Домашнє завдання: №874, №875.

                                                                                                          Підготувала: Н. Л. Немченко - вчитель початкових класів

                                           Завантажити у форматі Word

Категорія: Розробки уроків | Додав: annaLeon (17.09.2013)
Переглядів: 7542 | Рейтинг: 3.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 392
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0