Четвер, 25.04.2024, 02:15
Вітаю Вас Гість | RSS

"Класні" посиденьки 

        Сайт вчителя початкових класів                                                                                    Сукманюк Ганни Леонідівни

Каталог статей

Головна » Статті » Навчання » Розробки уроків

Урок-казка. Математика. 1 клас.
Тема. Усна нумерація в межах 20. Утворення числа 18. Розв’язування задач на  збільшення на кілька одиниць.
Мета. Ознайомити учнів з утворенням числа 18 ; закріпити вміння учнів  розв’язувати задачі на збільшення на кілька одиниць, рахувати в межах 20; формувати швидкі обчислювальні навички; розвивати увагу, вміння аналізувати; виховувати бережне відношення до природи.
Обладнання:демонстраційний матеріал, планшети, мікрофон, іграшки, таблиці.
        (Диференціація навчальної роботи на етапі сприймання нового матеріалу
 Хід уроку
 І. Організація класу до роботи.  (Створення ігрової ситуації).
- Діти, уважно послухайте загадку і відгадайте її
               Червонясту шубку має,
                По гілках вона стрибає.
                Хоч мала вона на зріст , 
                Та великий має хвіст,
                Хто це? Спробуй відгадати. (Білка).
- Ви правильно відгадали , а ось і сама білочка завітала до вас на урок  (виставляю іграшкову білочку)
  ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні вона приготувала для вас багато цікавих завдань, які ви повинні виконати на уроці. Познайомить вас з новими числами. Білочка спостерігатиме, як ви працюєте.  А хто на уроці буде гарно працювати, того білочка пригощатиме горішками і шишками.
1 .Усний рахунок і лічба.
  Гра « Влучи у ціль». 
( Прикріплюю до дошки таблицю, на якій записано вирази у вигляді горішків, в яких  пропущено числа) .
- Білочка пропонує вам допомогти їй зібрати горішки.       
   10-2      8-4       5-3      2-2    10+4       10+1        9-2          6+4  
Гра  "Знайди закономірність"
2 , 4 , * , 8 , *,  *,  14, *, * , 20.
3, 6,* , *, 15, 18. 
Гра «Яке число я задумав»
-Я задумав число, додав до нього 2 і отримав 7;
-Я задумав число, відняв від нього 5 і отримав 5;
-Я задумав число,  додав до нього 8 і отримав 10; 
-Я задумав число, відняв від нього 4  і отримав 6.  
2. Робота в зошитах. Хвилинка каліграфії.
(Діти записують у рядочку цифри від 1 до 10)  
ІІ . Пояснення нового матеріалу.
1. - Діти, білочка принесла до нашого класу в’язочку гілочок. Давайте порахуємо гілочки (діти рахують).
-10 гілочок. А разом це буде ? 
-1 десяток.
-А ось іще гілочки. Порахуємо.
-6.
- Діти, якщо ми поєднаємо 1 десяток гілочок і 6 окремих гілочок, то ми отримаємо нове число – 16. 
Записую на дошці (10+6). Промовляю: шість і десять – 16.
Аналогічно проводжу пояснення утворення числа 17, 18.
2. Лічба предметів. Робота з підручником.
3. Розв’язання прикладів. (Читаю вірш).
       Білочка-умілочка  - 
       Добра господиня.
       В неї є горішки, шишок повна скриня.
       Ось метнулась білочка, заховалась в скриньці, 
       Це вона готує, нам усім гостинці.
Діти,а зараз білочка хоче пригостити вас горішками. Але горішки незвичайні, а з прикладами. (Роздаю горішки від білочки, на зворотній стороні яких записані приклади).
     В- 1 (Червоний колір)         В- 2 (Жовтий)         В - 3 (Зелений)
        6-4+8=                              7-5+6=                   7-5=
        6-5+7=                              7-6+5=                   8-4=
        3+5-4=                              4+4-4=                   6+2=
        1+6-4=                              6+1-4=                   9+1=               
4. Фізкультхвилинка
 -Білочка дуже рада за вас. Давайте трішки відпочинемо.
                              Лапки в боки, вгору вушка , скачуть білочки – подружки.
                              Раз, два, три, чотири, п’ять, по гілках вони летять.
                              Кожен ранок на галяві , спритно роблять різні вправи..
                              Раз, два, три, чотири, п’ять, люблять білочки стрибать. 
5. Робота над задачами
І етап
Білочка зранку знайшла 6 горіхів, а в обідню пору  - на 3 горіхи більше. Скільки горіхів у білочки?
Колективна робота. Після колективного аналізу задачі учні, які можуть самостійно записати задачу , записують її. З іншими проводиться робота над задачею даного виду.
ІІ етап
В – 1. Самостійно розв’язати задачу.
           З І ялини білка зірвала 10 шишок, а з другої – на 8 більше. Скільки шишок у білки?
           Додаткове завдання. В даній задачі змінити кількість шишок і розв’язати її.
В – 2. Скласти задачу за скороченим записом і розв’язати.
            Грибів – 8
            Шишок - ?, на 2 більше.
            Скільки знайшла шишок?
      (В -2 , це діти , в яких переважає  зоровий і моторний вид пам’яті. Вони малюють або схематично зображають горішки і шишки). За допомогою малюнка розв’язують задачу.
ІІІ етап
В – 1. Сформулюй запитання і розв’яжи задачу.
           На сніданок білочка з’їла   3 горішки, а в обід – на 2 більше.
           Скільки….
В – 2. Намалюй горішки , які з’їла білочка і розв’яжи задачу.  (Перевірка завдання)  
ІІІ. Підсумок уроку.
Білочка нагороджує кращих учнів.  

Підготувала: Н. Л. Немченко - вчитель початкових класів



Категорія: Розробки уроків | Додав: annaLeon (11.08.2013)
Переглядів: 5950 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 4.2/5
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 397
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0