Четвер, 18.04.2024, 19:58
Вітаю Вас Гість | RSS

"Класні" посиденьки 

        Сайт вчителя початкових класів                                                                                    Сукманюк Ганни Леонідівни

Каталог статей

Головна » Статті » Освіта Хмельниччини на шляхах реформування » Обласна педагогічна виставка. Диплом І ступеня

Урок позакласного читання 7. 4 клас
УРОК 7
(Лапюк В.В., вчитель початкових класів)
Тема. Усі вони різні. 
Мета. Розширити знання учнів про тварин; про те яке значення мають тварини для життя людей. Вчити учнів бачити й відчувати красу природи; самостійно працювати з текстом; аналізувати вчинки, характери людей. Збагачувати словниковий запас учнів. Пробуджувати в дітей інтерес до читання книг. Формувати читацькі вміння повноцінно сприймати художні і науково – пізнавальні тексти; спостережливість, увагу, пам’ять, уяву. Виховувати гуманне ставлення до тварин. 
Обладнання: Галас А.В., Фінько Г.М., Кондратенко Л.П. «Золоті перлинки» 4клас (хрестоматія для позакласного та позашкільного читання), тематична виставка книг, ілюстрацій.

Хід уроку

І. Організаційний момент. 
Холодно зараз в лісах і лугах,
Холодно зайчикам, лискам, птахам.
Затишно, тепло в класі у нас.
Доброго дня вам, вітаю я вас.
ІІ. Актуалізація опорних знань. 
1. Слухання мелодії «Звуки лісу». Вправа «Павутинка».
- Які картини природи ви намалювали в своїй уяві, слухаючи цю музику? Кого побачили у своїй уяві? Кого почули, слухаючи запис? Давайте ми з вами сплетемо «Павутинку» із назв тих тварин та птахів, яких ви уявили.
2. Слово вчителя. 
- Ще зовсім недавно ми бродили з вами в осінньому лісі. Під ногами шурхотіло опале листя. А сьогодні – під теплою ковдрою сплять дерева і трави. Що це за пора року?
Стало біло навкруги, 
Я розтрушую сніги, 
Наганяю холоди,
Воду сковую в льоди;
В дружбі я з дітьми всіма 
Здогадались? Я…(Зима).
Так, це зима. Величава красуня, горда, замріяна. Така засніжена й тиха. Казкова краса зими притягує, хвилює, бентежить нашу уяву. Почуття переповнюють наше серце. Зимовий ліс – немов чарівна казка. 
А кого ми, діти, зможемо зустріти в лісі взимку? (Тварин).
А як їм живеться взимку? 
3. Відгадайте загадки:
Сіренький, моторний
На соняшник сів,
Надзьобався добре
Й далі полетів. 
              (Горобчик).
Маленьке, сіреньке, 
тонкий хвостик має,
В сплячку не впадає,
А на білому сніжку,
Свої сліди залишає? 
               (Миша).
Який це звір про себе так не дбає,
Що у землі з-під снігу їжу добуває?
               (Дикі свині).
Прийшла кума із довгим віником
На бесіди із нашим півником
Схопила півня на обід
Тай замела мітлою слід.
               (Лисиця). 
- Про кого ці загадки? (Про тварин).
ІІІ. Повідомлення теми уроку. 
- Сьогодні у нас урок позакласного читання. Ми починаємо вивчати новий розділ «Усі вони різні». На уроці йтиметься про тварин, про їх значення у довкіллі. 
ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
1. Тварини в природі.
- Майже всюди : на суші, в океані, і навіть у вічних снігах водяться птахи, змії, ящірки, комахи. Всі вони належать до тваринного світу. Учні розглядають малюнки із зображенням тварин. 
2. Гра «Що ти знаєш про тварин?» 
- На дошці прикріпленні малюнки із зображенням тварин: тюлені, гепард, сніговий барс, пітони, бурий ведмідь, мавпочки, білий ведмідь. 
- Учні називають тварин і розповідають про них усе, що їм відомо з твору В. Танасійчук «Усі вони різні». 
V. Обговорення прочитаних творів.
1. Робота в групах.
 - Опрацювання творів, короткий переказ їх змісту.
І група: «Федя». В.Танасійчук(с. 93-94)
ІІ група: «Горобець-моряк». В.Бичко(с.94-96)
ІІІ група: «Заєць-русак», «Бурий ведмідь» (з енциклопедії), (с.97-99)
ІV група: «Як літає павучок.» Ю.Дмитрій (с.100-101)
- Що спільного у всіх цих творах?
- Чого вчать нас ці твори?
VІ. Фізкультхвилинка.
VІІ. Хвилини поезії.
1. Читання вірша «Медове літо» П. Перебийніс (ст.96-97)
- Читання мовчки. 
- Читання вголос парами.
- Вибіркове читання.
VІІІ. Закріплення набутих знань.
1. Гра «Хто зайвий?» 
- Білка, заєць, вовк, тюлень.
- Снігурі, дятли, лелеки, горобці.
- Сорока, ластівка, ворона, щиглик.
2. Закінчити речення.
Тварини живуть… .
Як і всі живі організми, тварини… .
Допомогти тваринам взимку зможуть… .
3. Розгляд дитячих малюнків з елементами вибіркового читання.
- На виставці, діти, ваші малюнки. За ними ми спробуємо визначити твір, проілюстрований вами. Хто автор цього малюнка? До якого твору, на вашу думку, зробив малюнок ваш товариш?
- Прочитай з цього твору уривок, щоб ми переконалися у правильності відповіді.
ІХ. Підсумок уроку.
- Ось і закінчується наш урок. Що ж нового дізнались ви з нього? Чим сподобався вам урок? Чи важко було вам працювати? Які ваші пропозиції до наступних уроків позакласного читання?
- Розгадай кросворд. Пошукай відповіді у творах.

                Т
                В
                А
                 Р
                 И
                 Н
                И

1. Морський ссавець.
2. У нього 4 пари ніг.
3. Дуже полохливий звір.
4. Його тіло вкрите пір’ям.
5. У цього ссавця вершечки вух з китичками.
6. Найбільший плазун довжиною до 10 м.
7. Працьовиті комахи.
Х. Домашнє завдання.
Підготуватися до наступного уроку позакласного читання на тему «Давня і сучасна байка».


Категорія: Обласна педагогічна виставка. Диплом І ступеня | Додав: annaLeon (15.03.2014)
Переглядів: 1784 | Коментарі: 8 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу

Категорії розділу
Обласна педагогічна виставка. Диплом ІІ ступеня [8]
Робота творчої групи вчителів початкових класів Старокостянтинівської ЗОШ І-ІІІ ст. №8 "Обрядові і календарні свята зимового циклу"
Обласна педагогічна виставка. Диплом І ступеня [7]
Методичний посібник "Позакласне читання. 4 клас" створений творчою групою вчителів початкових класів м. Старокостянтинова
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 397
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0